A beépülő modul kialakításánál legfőbb szempont volt, hogy az EESZT esetleges elérhetetlensége ne akadályozza az ellátás menetét. Ebből kifolyólag minden adat le- és feltöltés az eddigi megszokott rendszerre épül rá, és annak működésébe nem avatkozik bele.
Az eRecept a vény nyomtatásakor jön létre. Mivel egy hívásnál vagy látogatásnál felírt recept dokumentálásakor a vényeket nem kell már kinyomtatni (hisz azokat kézzel felírta a páciensnek), új eRecept nem keletkezik. Ezen vények kiváltásakor a gyógyszertár fogja az adatokat a Térbe felküldeni.
Az EESZT használatához sok sikert kívánunk!
Kérdés, észrevétel esetén várjuk jelentkezését a kapcsolati oldalunkon.
Információs anyagunkat az EESZT kisokos gombra kattintva érheti el.
Mi az EESZT?
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Teret (EESZT) az ÁEEK vezette konzorcium hozta létre, hogy az egészségügyi szolgáltatók összekapcsolásával egységessé tegye és kiaknázza az egészségügyben rejlő lehetőségeket. Ezáltal leegyszerűsödik az ellátás, biztossá válik az egészségügyi ellátók számára rendelkezésre álló adatok egységes és hatékony kezelése. Tehát az EESZT egy egységes modern informatikai környezet, ami a jelenleg elérhető legmagasabb fokú adat- és kiber védelemmel van ellátva összekapcsolva az egészségügyi ellátókat egymással.
Kinek kell csatlakoznia 2017 november 1-jétől az EESZT-hez?
A rendszert novembertől használniuk kell a kórházi orvosoknak, a háziorvosi rendelőkben az orvosoknak és az asszisztenseknek, a gyógyszertárakban a gyógyszerészeknek és az asszisztenseknek – e-személyivel, a kormányablakos ügyintézőknek és a nem magyar állampolgárságú orvosoknak pedig tokennel.
Kinek mikortól kötelező az adatszolgáltatás és a csatlakozás az EESZT-hez?
2017. november 1. napjától:
– közfinanszírozott egészségügyi szolgáltatóknak (háziorvosoknak) kell kezdeményezni!
2018. november 1. napjától
– a nem közfinanszírozott egészségügyi szolgálatást nyújtó egészségügyi szolgáltatóknak
– állami mentőszolgálatoknak
Az EESZT-hez való kapcsolódás menete:
Az EESZT használatához e-Személyi akitválása elengedhetetlen! Az e-Személyit személyesen aktiválhatja az okmányiradai és kormányablak ügyfélszolgálatokon!
e-Személyi és e-Személyi olvasó
– A biztonságos azonosítás és az EESZT-be való rendszerbelépés ezen keresztül történik, mind az orvosok és mind az asszisztensek részére.
– Az e-Személyi olvasót az ÁEEK térítésmentesen biztosítja minden közfinanszírozott egészségügyi szolgáltató részére, melyet a területileg illetékes járási hivatalokban vehetnek át személyesen.
Minden EESZT-használatra jogosult egészségügyi alkalmazottnak rendelkeznie kell e-Személyi igazolvánnyal az adott praxisban, és minden betegadatot kezelő számítógéphez kapcsolódjon e-Személyi olvasó!
1. Regisztráció az e-Kapun
Az e-Kapu weboldalon a CSATLAKOZÁS INDÍTÁS gombra kattintva lehet regisztrálni.
2. Csatlakozási nyilatkozat kitöltése
3. Postai úton történő feladása (űrlap nyomtatása, dokumentumok csatolása)
4. Ellenőrzés
5. Technikai csatlakozás előkészítése (tanúsítvány generálás)
6. Technikai csatlakozás (tanúsítvány letöltése)
7. Csatlakozás megvalósítása és tesztelése
8. Ellenőrzés
9. Igazolás kiadása (elektronikus formában, eKapun letölthető).
2017. november 1-jétől induló EESZT szolgáltatások:
Az e-Recept
Fontos szempont, hogy a jövőben is lehet majd papíralapon vényt rendelni, és a kézzel írott vények is érvényesek maradnak. A „pro familia” receptek változatlanul papír alapon lesznek rendelhetők. A TAJ számmal felírt vények kiváltáskor a gyógyszertárban kerülnek be az EESZT-be, és válnak az eredetileg elektronikus úton rendelt vényekhez hasonlóan kereshetőkké.
A jövőben elegendő lesz az e-Személyi igazolvánnyal azonosítania magát a betegnek, hogy kiválthassa a Térben tárolt aktív receptjeit. Akinek még hagyományos személyi igazolványa van, úgy a TAJ kártya és személyazonosító okmány felmutatásával szintén kiválthatja őket a felírási igazolás nélkül is.
2019 végéig megmarad a papír alapú recept! (A mostani papír alapú vénnyel párhuzamosan kerül bevezetésre)
A felíró orvosnak 2018. végéig felírási igazolást kell adnia a betegnek minden e-receptről, ami a mostani papírvénnyel gyakorlatilag azonos lesz, és amivel bárki kiválthatja a felírt készítményeket, még akkor is, ha a patikában valamilyen technikai ok miatt nincs EESZT-kapcsolat.
2019-től a páciens kérésére kell elektronikus vagy papír formában felírási igazolást készíteni, amivel szintén bárki kiválthatja a felírt készítményeket.
Ezúton tájékoztatjuk, hogy november 1-jén minden partnerünk megkapja az EESZT modult.
Megnyugtatásul közöljük minden kedves partnerünkkel, hogy a frissítést – EESZT modul telepítése – követően a MEDITOR5-ben végzett munkájuk a továbbiakban is a megszokott módon történik.
A MEDITOR5 a háttérben fog kommunikálni az EESZT rendszerével, minden adatküldés automatikusan történik, így Önnek a semmilyen plusz munkája nem lesz. Az azonosítás és belépés után minden a megszokott rendben történik.
Amennyiben az EESZT-vel kapcsolatban további információra lenne szüksége, készséggel állunk rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken:
Ügyfélszolgálat: 06/29-330-133
E-mail: info@kopifo.hu